Kata-kata cinta & semangat untuk mu | Aniq Bukhary Channel

Sukan, Bola sepak, lawak, isu semasa dll.

Promosi hebat untuk anda!

Tuesday, September 27, 2011

Kata-kata cinta & semangat untuk mu

Mengenali seseorang itu mampu memberi sejuta  rasa pada kita, gembira.. sedih.. rindu.. benci.. dan sayang.. tapi sedarkah kita, mengenali seseorang itu sebenarnya satu ANUGERAH.. biarpun hadirnya Cuma seketika dan sekadar teman sementara.. bersyukurlah dengan kehadirannya kerana melaluinya
kita dapat mengenal erti PERSAHABATAN..

Berkawanlah selagi ada hati, Bercintalah selagi dia sudi, Bergembiralah selagi ada teman di sisi, Dan.. Ingatlah aku selagi terasa ia bererti.


Tuhan memberikan kita dua kaki untuk berjalan, dua tangan untuk memegang, dua telinga untuk mendengar dan dua mata untuk melihat. Tetapi mengapa Tuhan hanya menganugerahkan sekeping hati pada kita ? Karena Tuhan telah memberikan sekeping lagi hati untuk kita mencarinya.. itulah cinta.....


ada KaLa kiTa x Taw bEtapa DaLam ciNta kiTa.... mEnCinTai, Menyayangi, dAN MeRinDui Nya meMbuaT kiTa sEntiasA ingIN bEraDa dSisi nYa... meNdENgar TaWa nYa , MeLihaT sEnyuM nya i2 SudA CUkuP BerHarga uNtuk KitA.... LoVe 4 mE anD Love 4 u.... :)


Carilah seseorang yang bisa membuatkan kamu tersenyum kerana ia cuma memerlukan sekuntum senyuman untuk mencerahkan hari yg suram. Akan tiba satu ketika di dalam kehidupan apabila kamu teramat rindukan seseorang sehingga kamu ingin menggapainya dari mimpi dan memeluknya dengan sebenar.


Andai kau sayang pada ku kerna tutur bicara ku, ketahuilah aku mungkin menyakitimu dgnnya.. Andai kau sayang pada ku kerna peribadiku, ketahuilan bahawa aku tak sempurna.. Andai kau sayang pada ku kerna kita sering bersama, ketahuilah yg aku akan meninggalkan mu jua.. maka sayangilah dan terimalah diri ini seadanya …

Ku punyai sepasang mata, tapi tak dapat melihat mu setiap masa.. ku punyai sepasang telinga, tapi tak dapat mendengar suara mu setiap ketika.. tapi ku punyai satu hati yg menyayangi mu sampai bila-bila…
Bahagia rasanya bisa menikmati hidup ini bersamamu sayang. Pilihanku tak pernah salah..


Tuhan menjadikan wanita cantik dan bodoh; cantik, sehingga lelaki mencintainya; dan bodoh, sehingga wanita itu mencintai lelaki itu.


Aku memiliki sepasang mata, tp tdk dapat selalu melihatmu.
Aku memiliki sepasang tangan, tp tdk dapat selalu melindungimu.
Tapi aku memiliki sebuah hati, yang selalu berdoa untukmu.

Kamu tidak mencintai istrimu karena dia cantik,
namun dia cantik karena kamu mencintainya dengan sepenuh hatimu.

Secercah kasih membuat kita sayang, seucap janji membuat kita percaya, sekecil rindu membuat kita kangen, tapi sebuah cinta selamanya bermakna...keindahan cinta akan terlihat jika kita bisa menerima cinta itu apa adanya..


Seseorang yang mencintai kamu,
jarang memujimu.
Tetapi di dalam hatinya
kamu adalah yang terbaik.


MENCINTAI SESEORANG TIDAK MESTI HARUS .MEMILIKI, NAMUN MEMILIKI SESEORANG MAKA HARUS BAIK-BAIK MENCINTAINYA.


✿Lelaki yang BAIK ► lelaki yang boleh bimbing wanita ke jalanNya
✿Lelaki yang COMEL ► lelaki yang berpakaian baju melayu dan menuju ke masjid
✿Lelaki yang SWEET ► lelaki yang selalu bercakap dengan nada yg rendah
✿Lelaki yang ROMANTIK ► lelaki yang menhadiahkan sebuah doa setiap hari
✿Lelaki yang CHARMING ► lelaki yang mengingatkan si dia tentang ibadat
◕Itu lah LELAKI yang menjadi igauan wanita.. InsyaAllah ♥•♥•♥•♥•


Bila sahabat kata SUKA, tidak semestinya dia CINTA, ini sebab anda TEMAN yang layak diCINTAi, bila sahabat CEMBURU, tidak semestinya dia CINTA, ini sebab anda teman yang BAIK bila jalinkan perSAHABATan, bila sahabat kata RINDU, tidak semestinya dia CINTA, ini sebab dia RINDU teman sebaik anda.. ini bermakna saya berhak kata saya SUKA pada awak, CEMBURU bila awak ketepikan saya, RINDU bila awak lupakan saya.. inilah hebatnya jalinan PERSAHABATAN..


Mengenalimu satu kebahagiaan, Bergurau denganmu satu keriangan, berjauhan denganmu satu kerinduan, menyakiti hatimu satu kesilapan, berpisah denganmu satu kepiluan, kerana tanpamu di sisi aku KESUNYIAN...

Jika kita mencintai seseorang, kita akan senantiasa mendo'akannya walaupun dia tidak berada disisi kita...

 *kata-kata nie aku cut and paste dari inbox fon aku.. sayang pulak nak buang.. so, aku letak la kat blog aku.. at least bermanfaat la jg.. khas untuk anda..:)



TEGUR BILA AKU SALAH, HULURKAN TANGANMU BILA AKU LEMAH

1 comment:

  1. cinta x smstinya memiliki.. kdg2 perlu berkorban :) kalau betul syg...bimbg lah dia kejalan y diredhaiNya.. betulkan apa y salah dgn baik.. ^_^ bukan buat bnda2 bukan2.. hek4.. kdg2 kita nak pasangan y baik n soleh/solehah tapi kita x sdr byk kekurangan pada diri kita.. spttnya kita menjadikan diri kita tu soleh/solehah... sesungguhnya.. urusan cinta manusia ini ialah urusan Allah.. urusan kita ialah mencari cinta Allah :))

    ReplyDelete